Fredagsmys...=)

Ja ikväll blir det väl att som vanligt sitta och stoppa i sig onyttigheter i soffan =/ Tror det får bli grönsaker och dipp istället, barnen tycker faktiskt bättre om det än en massa chips, popcorn m.m. =)

Jo och sen har ju Emelie börjat få veckopeng varje fredag sedan en tid tillbaka. Ger ni era barn veckopeng och hur mycket i så fall?
Själv tycker jag att det är jättesvårt att veta hur mycket de ska få, man vill ju inte att de ska bli bortskämda heller, utan få lära sig hantera pengar på ett bra sätt. Emelie får 50 kr varje fredag OM hon har utfört en uppgift/syssla varje dag den veckan, för jag tycker det är otroligt viktigt att de lär sig att hjälpa till hemma. Finns inge värre än bortskämda "snorisar" som bara gliiiiiider fram!!





Igår var jag förresten redan ute och påtade i trädgårdslandet, kunde inte låta bli =P Underbart!!




Kommentarer
Postat av: anna

20 kr får jesper varannan helg(dom helger dom e hos oss hela helgen). Men han hjälper inte till nå här heller, Han har äntligen börjat ställa ner tallriken i diskmaskinen utan att man behöver säga nå ibland.. men annars e de inte mycket till hjälp man får av han inte... men de ska de nog bli ändring på :);)

2010-04-23 @ 20:54:36
URL: http://annaalmen.blogg.se/
Postat av: Hanna

50 kr i veckan lät lite mycket men åt andra sidan får hon ju hjälpa till oxå och det tycker jag är jätte bra!!! Gillar inte ungar som bara glider fram heller =)

Kram

2010-04-25 @ 12:06:57
URL: http://hannasofie27.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback