Helgen...

Ja säg vad jag inte har gjort i helgen...har bara varit stress tycker jag. Lördagen började med städ ( vem städar på en lördag?? Jo jag!), Mattias byggde ett litet tak till våran nya luftvärmepump, hälsade på Pi runt två. Sen klockan fem var det dags att stöpa ljus uppe på gamla skolan =) jättemysigt med glögg, pepparkakor o lussekatter, skvaller ; ). Blev också bjuden på en jättegod köttgryta med murklor i "pausen", mumma =) Jo det blev faktiskt några ljus också ; )

På söndagen var det bara att pallra sig ut och börja skotta snö, för ojojoj va mycket det hade kommit, bar in ved så det ska räcka hela veckan. Eller det var ju första advent så vi tände ljus och åt en mysig tomtegrötsfrukost först =). kl 11 var vi och grattade lilla Elsa som fyllde två år, hipp hipp hurra!! Efter det var vi bjuden på julbord uppe på restaurangen med Mattias jobb, mer gotti gott =) åkte hem och spelade lite spel med barnen efter det.
Sen blir man ju lite rastlös på kvällen så vi började att baka pepparkakor då (en liten deg =). Inte nog med det så gjorde jag en dubbelsats med saffransdeg...Hade verkligen sett fram emot att ha ett helt bord med nygräddade saffransbullar med mandelmassa och pärlsocker. Men så blev det ju inte då min jävla förbannade fanskap till ugn höll på att kurka ur!!! fick slänga 5 av 8 plåtar!!! Bullarna blev kolsvart under, bara deg i mitten och lite fisbrun ovanpå. GGRRRR!

 Just nu står det en hel ica-kasse med bullar som ska slängas i hallen, men jag kan lova att det tar emot att bära ut dem till soptunnan...de kanske kan få stå där i några dagar...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nä fy vad tråkigt med ugnen!! Då vet du vad du öskar dig i julklapp ;) När är det Emelie fyller år ? Kramiz

2008-12-02 @ 12:21:39
URL: http://hannasofie27.blogg.se/
Postat av: Hanna

OK hehe tackar =) Det tog ca 1 och 40 min nu för klippning, färg och slingor =)Kram

2008-12-02 @ 13:24:34
URL: http://hannasofie27.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hehe tackar =) Det tog ca 1 h och 40 min nu för klippning, färg och slingor =) Kramiz

2008-12-02 @ 13:25:53
URL: http://hannasofie27.blogg.se/
Postat av: Marie

Fan va surt med lussebullarna...=/

2008-12-02 @ 16:02:15
URL: http://myzoone.blogg.se/
Postat av: Daniel

Godafton..



Sen skotta jag snö, sen baka jag pepparkakor, sen på firmafest,sen stöp jag ljus, sen baka jag lussebuller, sen käka jag gulaschsoppa, sen gjorde jag det, sen la jag om taket, sen kakla jag om badrummet, sen högg jag 18 kubik med ved...



Inte konstigt att du inte orka flytta på röven när jag ber dig om en tjänst.....

2008-12-07 @ 17:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback