Kalajs och recept :)

Ska strax slänga mig in i duschen för ikväll är det roligheter på G på Lokatten i Los :D 
Men först receptet på mina Rocky roads, tagit det jag gillar helt enkelt :) tycker inte om leilas orginal med mörk choklad, jordnötter mm

Ca 400-600 g mjölkchoklad
3 nävar minimarsmallows
2-3 nävar saltade cashewnötter 
2-3 nävar dumlekolor 

Smält chokladen över vattenbad. Smält helst inte i micron då det bränns lätt när det är så mycket choklad. Grovhacka nötter och kolor. Blanda med marshmallowsen i en bunke. Häll över den smälta chokladen och blanda ihop. Häll ut geggan i en form med bakplåtspapper och platta ut. Om man vill kan man strö över några marshmallows och lite hackade nötter för utseendet skull :) jag ringlade även lite smält ljus och mörk choklad ovanpå :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback