Lovat

Lovade Jenny att lägga ut receptet på marängdesserten jag visade på bild på Instagram, så här kommer det;

6 äggvitor
1 krm salt
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk vitvinsvinäger (jag använde 1 tsk ättika)
2-3 dl vispgrädde
1-2 dl bär

Sätt ugnen på 150 grader. Smörj o mjöla en form. Jag tog en pajform. Vispa äggvitor och salt till fast skum. Tillsätt hälften av sockret i små portioner under fortsatt vispning.
Vispa därefter växelvis ner resten av sockret, vaniljsockret och vinägern.
Lägg smeten i formen.
Grädda mitt i ugnen ca 30 min. Höj värmen till 175 grader och grädda ytterligare 40 min. Låt kallna.
Vispa grädden och lägg på tillsammans med bären. Ät! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback