Emil!

Jisses vilken fin helg vi har haft, underbart väder =)
Mattias och Emelie var på angeltävlingen i Los på lördagen, tyvärr fick de inte en enda fisk =/
Sen hade vi bjudit hit Mattias syster med familj på grillat som jag skrev i förra inlägget, trevligt =) Utgång till Losgår´n på kvällen vilket var jättekul. Äntligen nån som tar tag i festligheterna här i byarna =P, det har varit lugnt med det nu allt för länge tycker jag. Hoppas de kan fortsätta i samma anda.

Emelie och jag drog till slalombacken idag i hopp om att jag skulle kunna sitta och gassa i solen medans hon åkte slalom men det sket sig rejät då det bara var "dissol". det närmaste till en bränna jag har nu är brun-utan-sol-tuben i badrumsskåpet =/ Men visst, den är ju hälsosammare! =)

Sen åkte vi hem och Emelie följde med Matilda hem en sväng. Elisa och jag skulle baka tänkte vi...och så gör hon en klassiker, en Emil i Lönneberga, sätter soppskålen på huvudet när den skulle slickas!! Fast i detta fall var det ju smetskålen...ååhhh de små ljuva liven! Efter det fick jag ett vårryck och ville ut och gå! Alltså går gör man ju varje dag men jag menar motionsgå. Drog med mig Elisa och vagen, hon lekte "skjuta björn" hela vägen och satt snällt i vagen =)
Jag får ju motionsryck och gå-ner-i-vikt ryck ca två gånger per år...sen ger man upp efter 2 mån =/ Men jag kan säga ärligt talat att denna gång känns det "äkta" som om att detta kommer att hålla, jag har redan gått ner 8 kilo och vill verkligen inte gå upp dem igen så det gäller att hålla i och inte ge upp denna gång, skulle gärna vilja bli av med 6 till =) Vi får se hur det går. Och nu när jag väljer att skriva det här på bloggen så har jag ju lite extra "press" på mig, hihi.

Nä nu blir det till att plocka undan lite efter barnen, ett bad efter det och sen en bra film. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Bra kämpat!! Kramar!

2009-04-06 @ 00:05:49
URL: http://selfdiciplin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra jobbat =) Vad duktig du är!!Precis så tänkte jag oxå att skriver man de här så har man lite mer press;) Kramen till damen

2009-04-07 @ 09:12:53
URL: http://hannasofie27.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vad duktig du är! Det är ju så mycket roligare när man ser resultat också, och orkar gå fortare/längre. Lycka till med resten, även om det bara är bonus =)

2009-04-07 @ 20:49:06
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej igen! Jag har utmanat dig på min blogg!

2009-04-08 @ 13:12:51
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: Anna

de e ju kanon ju, håll i det där nu :) haha du får sluta ta på emil filmer åt elisa :) det är det jag har sagt hela tiden, hade hon varit en kille så hade hon garanterat haft emil som namn istället :) hade mer än gärna varit där å sett det där :D

2009-04-09 @ 10:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback