Igår...

Vaknade kl 6.30 av väckarklockan och kände att det absolut inte var roligt att kliva upp...hörde Emelie låg och hostade lite på sitt rum så jag viskade och sa att hon fick vara hemma från skolan eftersom hon lät lite förkyld.....hehe...sovmorgon!!

Senare mitt på dagen ringde Mattias från jobbet och sa att vi skulle åka till Mora idag och äntligen hälsa på Linda & Ronald och lille Wille, sagt och gjort, och han var såååå sööööt. Tyvärr så var barnen lite olydig så det kändes som att man inte riktigt fick tid att prata med dem...utan man bara tjatade på barnen istället. Men men, de skulle tydligen komma till Hamra i helgen så då kan man nog slinka dit en snabbis =) Vi åt på donken innan vi åkte hem, och där finns ju en rutchkana som inget barn vill åka ifrån....suck! Jag fick bära Elisa skrikandes från rutchkanan!! Hjälp! Det var nog första gången jag har fått släpa nåt av våra barn skrikandes från något men det kändes som att det var första och sista gången....hjärtskärande skrik. Men det gick över ganska snabbt.

Väl hemma blev det pepparkakssockerkakebakning, alltså sockerkaka med pepparkakssmak, gott. hade ett barn på varsin sida om mig när jag bakade...halvliggandes ner i smeten! - Mamma får jag slicka?- Ja vill du inte vänta då till smeten är klar, eller vill du slicka de tre äggen som ligger i skålen nu? det kom ingen kommentar till det, hihi
jag börjar redan få julkänsla faktiskt, jag hatar hösten så då kan jag ju hoppa fram till vintern och jul likagärna ; ). Efter det blev det storbad med båda barnen i karet samtidigt, skrik, grin, skratt och tårar. åh vad jag älskar mina barn!

Nä nu kurrar magen så det är dags för frukost.

Jo just det! Vill gratta Lillemor och Lillis som väntar ett till litet barn =) så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback