Det blir inte alltid som man tänkt sig...

I förmiddags föreslog min sambo att vi skulle tapetsera om i hallen...jag har varit emot det förslaget förut eftersom vi senare ska bygga ut köket och låta en del av skafferiet bli extra yta i hallen, hängde ni med?, och därför tycker jag att det är onödigt att göra om hallen två gånger.
Men jag kan nu hålla med min kära sambo att våran hall är den gräsligaste man kan tänka sig, och vi vet inte hur lång tid det tar innan vi bygger ut köket. Så därför tyckte han att vi i alla fall bara kunde tapetsera och måla listerna så att det ser lite bättre ut till den dagen kommer då vi tar oss an köket... Det kommer bara ta en dag- säger min sambo.

VISST!! klockan är nu 00:43 vi har haft elektrikern här halva dagen, jag har precis målat klart panelen som är i en del i hallen, ingen tapet är uppe, inga lister är målade, golvet har han rivit ut, kläder och skor ligger utspridda i hela huset med hjälp av Elisa!! jag blir tokig!

Jag gruvar mig för morgondagen.

Jag kan nämna att vår hall hade grågrönt plastgolv som spruckit lite överallt, mörkbruna golv och taklister, även källardörren var mörkbrun, något geni har målat väggarna mellanblå, färgen i taket har nog varit vitt men är nu grått med sprickor i även det och färgflagor som ramlat bort. Ni som varit här vet vad jag pratar om!

tyvärr inga före-bilder men det kommer efter-bilder. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: anna

du har haft en rolig dag/kväll ser jag ;)

du får tänka positivt, det blir snygg när de blir klart :)

2008-01-23 @ 08:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback