Äppelpaj

Efterfrågningar har gjorts, av vissa personer ; ), på receptet av äppelpajen, så här kommer det;



Äppelpaj
( väldigt söt och mäktig paj)

4-6 äpplen, beroende på pajformen
2 msk socker
1 msk kanel
1 ½ dl vetemjöl
100 g margarin
1 ½ dl brun farin
1-2 förpackningar milda vaniljvisp

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda ihop mjöl och margarin, tillsätt farinsockret.
Skala och klyfta äpplena. lägg dem i en pajform, strö över socker och kanel. Strö margarinblandningen över äpplena. Baka mitt i ugnen ca 30-35 min.

Servera med vispad vaniljvisp.

Tips! personligen tycker jag att den är godast efter att den fått svalnat lite, så att ytan blir lite krispigt knäckig.

Om ni gör detta recept så vill jag att ni lämnar en kommentar och berättar vad ni tyckte om den =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback